18 december 2023

Waarom toetsen wij eigenlijk?

We observeren en toetsen onze kinderen heel vaak. Wat levert dat nu eigenlijk op? En kan het ook anders?

Lees meer...
18 december 2023

Een gesprek voeren.....

Hoe voeren wij eigenlijk een gesprek met elkaar? Luisteren wij oprecht, checken we af en zitten we op hetzelfde level?

Lees meer...
18 december 2023

Het gekleurde schaap.......

Wij bewegen ons in het leven vaak voort in een kudde. Maar wat als jij een gekleurd schaap bent en niet zo goed in de kudde mee kunt of wilt gaan?

Lees meer...
16 februari 2022

Als je heel veel voelt……

Een tijdje geleden las ik een boek over gevoelige kinderen.
Ik realiseer me dat er heel veel kinderen (en volwassenen) zijn die last kunnen ervaren van zaken die voor anderen niet zichtbaar zijn. Daarom vind ik het fijn om er iets over te schrijven.

Lees meer...
19 december 2021

Ik zie....ik voel......ik ruik.......ik ervaar........ik beleef

Wat gaat er allemaal in jouw kind om? Wat denkt, voelt, ziet, ruikt en beleeft jouw kind? Om daar een idee van te krijgen neem ik je een stukje hierin mee.

Lees meer...
12 december 2021

Jouw beelddenker ……..cijfers, begrippen en rekenen

Naast het leren van letters, woorden en het leren lezen gaat jouw beelddenkend kind ook leren rekenen en alles wat hierbij komt kijken. Hoe kun je hier spelenderwijs en ongedwongen bij helpen?

Lees meer...
05 december 2021

Belevend leren .............lezen

Belevend leren gaat ervan uit dat je een ervaring bijblijft. Je leert vlotter en intensiever door belevend te leren, door kennis op te doen door te ervaren.
Hoe dat eruit ziet? Dat lees je hier.

Lees meer...
28 november 2021

Creatieve, originele, fantasierijke kinderen die denken in beelden.

Hands-on, minds-on, hearts-on
Kinderen kunnen zich optimaal ontwikkelen in een omgeving waar deze drie elementen evenwichtig verenigen.

Lees meer...